Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Klantenservice & Contact

Heb je een vraag?

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je alle onderwerpen op een rijtje met de meest gestelde vragen. Neem hier een kijkje, het antwoord op je vraag staat er vast tussen! Kom je er niet helemaal uit?  Neem dan gerust contact met ons op via chat, mail of telefoon.

Onze klantenservice is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 16:00. 

Chat

Tijdens de openingstijden van onze klantenservice kun je ons ook per chat bereiken. Via de chat heb je direct contact met één van onze medewerkers.

Mail

Heb je een specifieke vraag? Stuur dan een e-mail naar [email protected]

Wij streven er naar om jouw vraag binnen één werkdag te beantwoorden.

Telefoon

Toch liever een medewerker spreken?

Neem dan contact met ons op door te bellen naar 085-0231 426.

Openingstijden winkels

Fietsenstunt Experience Store - Hoorn

Hof van Hoorn

Dr. C.J.K. van Aalstweg 8

1625 NV Hoorn

Openingstijden

Maandag - Gesloten

Dinsdag t/m vrijdag - 08:30 tot 17:30 uur

Zaterdag - 08:30 tot 17:00 uur

Zondag - 12:00 tot 17:00 uur*

* Uitsluitend op koopzondagen

 

Fietsenstunt Servicepunt - Wervershoof

Nes 162a

1693 CM Wervershoof

Openingstijden

Maandag - Gesloten

Dinsdag t/m vrijdag - 08:30 tot 17:30 uur

Zaterdag - 08:30 tot 17:00 uur

Zondag - Gesloten

 

Fietsenstunt - Wieringerwerf

Omtaplein 7 

1771 CW Wieringerwerf

Openingstijden

Maandag - Gesloten

Dinsdag t/m vrijdag - 08:30 tot 17:30 uur

Zaterdag - 08:30 tot 17:00 uur

Zondag - Gesloten

 

Openingstijden klantenservice

Op de veelgestelde vragen pagina vind je alle onderwerpen op een rijtje met de meest gestelde vragen. Neem hier een kijkje, het antwoord op je vraag staat er vast tussen! Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust contact met ons op via chat, mail of telefoon.

Chat
Tijdens de openingstijden van onze klantenservice kun je ons ook per chat bereiken. Via de chat heb je direct contact met één van onze medewerkers.

Mail
Heb je een specifieke vraag? Stuur dan een e-mail naar [email protected]
Wij streven ernaar om jouw vraag binnen één werkdag te beantwoorden. Door de huidige drukte kan dit soms iets langer duren.

Telefoon
Toch liever een medewerker spreken? Neem dan contact met ons door te bellen naar 085-0231 426.

Onze klantenservice is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 16:00 uur. 

Informatie levertijden

Levertijden

Bestel nu, geniet straks!

Door de extreem grote vraag naar fietsen tijdens de afgelopen periode kunnen productietijden soms oplopen. Producenten werken er hard aan om alle benodigde onderdelen tijdig binnen te krijgen en de productie op te schalen. 

Nog steeds is er een zeer grote vraag naar fietsen en onderdelen, waardoor levertijden ook dit jaar soms kunnen oplopen. Het kan daarom dus zijn dat de door jou bestelde fiets een wat langere levertijd heeft.

Gelukkig is Fietsenstunt.nl bij veel fietsfabrikanten een van de grootste afnemers. Dankzij deze positie kunnen wij fietsen snel geleverd krijgen en zit jouw bestelling altijd bij de eerste productie die de fabriek verlaat.

Daarom onze tip; bestel nu, geniet straks!

Garantie

Garantie voorwaarden

Frame en voorvork

Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets heeft u 3 jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 jaar. Slijtage valt uiteraard buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets

Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud geldt een garantietermijn van 1 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Fietsenstunt houdt de garantietermijn van overige producten op 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Voorwaarden

De bovengenoemde bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. Om aanspraak te kunnen maken op garantie dient de eigenaar de originele aankoopbon te kunnen overleggen. Garantie op voorgenoemde punten vallen ter beoordeling van de fabrikant. De fabrikant beoordeelt of de garantie verleend wordt. Eventuele montage / demontage en vervoerskosten komen voor rekening van de eigenaar. Garantie wordt niet verleend indien er sprake is van oneigenlijk of buitensporig gebruik, onvoldoende onderhoud en indien het product voor verhuur is ingezet. Let op, schade aan fietsen ontstaan als het gevolg van vorkuitzetters en vervoer op fietsdrager, valt niet onder de garantie, evenals alle vormen van molest.

Belangrijk

Afhandeling en beoordeling hiervan geschiedt altijd via Fietsenstunt.nl. Dit gebeurt – volgens afspraak en in goed overleg – bij onze vestiging in Hoorn. Fietsenstunt vergoedt geen rekeningen van derden, tenzij anders afgesproken met Fietsenstunt.

Servicebeurt

Het is belangrijk om binnen 6 maanden na aankoop, of na 500 km een eerste controlebeurt te laten verrichten. Klachten / gebreken voortvloeiend uit het nalaten van deze controlebeurt kunnen gevolgen hebben voor het aanspraak maken op garantie. 

Garantie afhandeling

In principe kunt u voor onderhoud of garantieafhandeling terecht bij elke officiële merkdealer. Alle onderdelen die vallen onder de garantie worden vervangen, het kan zijn dat u wel dient te betalen voor het arbeidsloon indien u de fiets laat onderhouden door een andere dealer dan waar u uw fiets heeft gekocht.

Wat is de standaard fabrieksgarantie?

De garantietermijn is standaard minimaal 2 jaar. Langere garantietermijnen staan; of op onze website aangeven, of in de documentatie die bij uw bestelling is geleverd. Fietsenstunt staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst van de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Frame en voorvork

Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets heeft u 3 jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 jaar. Slijtage valt uiteraard buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets

Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud geldt een garantietermijn van 1 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Fietsenstunt houdt de garantietermijn van overige producten op 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Wat houdt de 5 jaar garantie op elektrische fietsen in?

5 jaar garantie op elektrische fietsen, een investering die zich terugbetaald. Uniek bij Fietsenstunt.nl is de speciale garantietermijn van 5 jaar op elektrische fietsen. Tegen een meerprijs van slechts € 179,- fietst u maar liefst 5 jaar zorgeloos op uw e-bike. Om te zorgen dat u bij reparaties op zeker speelt, beschermt de E-BikeGarantie by CarGarantie u tegen financiële verrassingen. 

De E-BikeGarantie by CarGarantie is een product van CG Car- Garantie Versicherungs-AG (CarGarantie). CarGarantie is een van de toonaangevende en meest ervaren garantie- en verzekeringsspecialisten in Europa. Vertrouw op onze deskundigheid en profiteer van bijna 50 jaar ervaring met garantie. Reparaties worden door uw dealer en CarGarantie betrouwbaar afgewikkeld.

Wat moet u doen bij een reparatie? Heel eenvoudig: u neemt contact op met ons van Fietsenstunt.nl. De reparatie wordt uitgevoerd en door ons rechtstreeks afgerekend met Car­Garantie. Dat betekent voor u een comfortabele en ongecompliceerde ondersteuning. Als u zich niet direct in de buurt van ons bedrijf bevindt, meldt u de reparatie aan de hotline van CarGarantie.

CarGarantie neemt de volledige arbeids- en materiaalkosten op zich, vanzelfsprekend ook als uw e-bike meermaals gerepareerd moet worden. Enkel in het geval van een totale uitval van de accu draagt u zelf een aandeel in de kosten. Indien de accu volledig uitvalt, worden de kosten voor een nieuwe accu als volgt betaald – “nieuw voor oud”:

  • 60% vanaf het begin van het derde gebruiksjaar
  • 40% vanaf het begin van het vierde gebruiksjaar
  • 20% vanaf het begin van het vijfde gebruiksjaar

Hoe vraag ik garantie aan?

Je kunt aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. In overleg met de fabrikant en/of leverancier bepalen wij of er gekozen wordt voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of product.

Schade door oneigenlijk gebruik, bijvoorbeeld wanneer je een ongelukje hebt gehad met de fiets, valt uiteraard niet onder de garantieregeling. Als je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst defect raakt, of niet bevalt, dan komt je in aanmerking voor de 14 dagen garantieregeling, waarbij het artikel geruild of de aankoop geannuleerd kan worden. Kijk voor meer informatie bij het onderwerp "Ruilen & Retourneren".

Melden van een defect onder garantie

Bij een geconstateerd defect adviseren wij om contact op te nemen met onze klantenservice. Om de garantie afhandeling te bespoedigen vragen wij om een duidelijke klachtomschrijving per e-mail te sturen naar [email protected]

Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie m.b.t. de klachtafhandeling. 

 

Bestellen & Betalen

Voorraad en levertijden

Wij hebben zeer veel fietsen en accessoires op voorraad en geven bij elk artikel de actuele levertijd aan. Toch kan het gebeuren dat wij een artikel nog niet op voorraad hebben, dan hebben wij het artikel in reservering staan bij de fabrikant. Bij het artikel staat dan de vermelding '' langer dan 2 weken''. U kunt er dan voor kiezen om de bestelling af te ronden via de website, of u kunt bij het product uw telefoonnummer en e-mailadres invullen en wij nemen contact met u op om de exacte levertijd door te geven. Uiteraard is ons streven de bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen.

Let op dat je in de meeste gevallen ook een keuze hebt gemaakt voor de voorkeuren bij een fiets. Op deze manier wordt altijd de meest actuele levertijd voor deze specifieke fiets getoond. 

Wat is de status van mijn bestelling?

Als u bij ons een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een email met de ordergegevens, een digitale factuur en betalinggegevens. Wij houden u continu per e-mail op de hoogte van de status van uw bestelling. Naast de e-mail waarin wij de bestelling bevestigen, sturen wij u ook een e-mail wanneer wij uw betaling hebben ontvangen en wanneer de fiets klaar staat om afgehaald of bezorgd te worden. Wanneer uw bestelling onverhoopt niet of tijdelijk niet leverbaar is, brengen wij u hiervan uiteraard direct op de hoogte.

Mocht je toch een vraag hebben over de status van je bestelling kun je altijd mailen naar [email protected]. Je kunt op werkdagen ook telefonisch contact met ons opnemen via het volgende telefoonnummer 085 023 1426. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden of bij de hand te houden, op deze manier kunnen wij je snel helpen. 

Annuleren of wijzigen

Je kunt je openstaande bestelling annuleren of wijzigen door een mail te sturen naar [email protected] Vergeet hierbij dan niet je bestelnummer te vermelden! Een order annuleren of wijzigen is bij Fietsenstunt.nl altijd geheel kostenloos.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Betaalmethoden

In onze winkels kun je pinnen en contant betalen. In onze webshop bieden wij de volgende betaalopties aan:

  • iDeal (Veilig betalen via je eigen bank)
  • Creditcard (Visa en Mastercard)
  • Bankoverschrijving (Betaal per overboeking via je bank)
  • Bancontact: Betaal veilig en snel met Bancontact vanuit België.
  • Giropay: International Payment.
  • Sofortbanking: International payment.
  • Ophalen in de winkel. Betalen per pin of contant aan de kassa. 

Prijzen

De prijzen die op onze website zijn vermeld worden ook in onze winkels gehanteerd. De prijzen op de webshop van Fietsenstunt zijn inclusief 21% BTW.

Veilige betaalomgeving

De website van Fietsenstunt is optimaal beveiligd door middel van een beveiligde “SSL verbinding”. Dat wil zeggen dat de gegevens die je via onze website naar ons verstuurt, niet door anderen ingezien kunnen worden. Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server en bezoeker. Een SSL-verbinding kan je eenvoudig herkennen aan de url https://fietsen, er wordt een extra 's' achter "http" toegevoegd en het slotje achter de adresbalk.

 

 

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Heb je een kortingsvoucher of kortingscode ontvangen via een promotie?

Via de volgende stappen kun je gebruik maken van jouw kortingscode:

- Plaats een product in de winkelwagen.

- Controleer of je bestelling voldoet aan de voorwaarden van de kortingscode.

- In het veld " kortingscode gebruiken" vul je de kortingscode in.

- Je korting wordt automatisch in mindering gebracht op je bestelbedrag.

Lukt het niet om je kortingscode te gebruiken of ben je vergeten om de kortingscode in te vullen bij je bestelling? Dit kan te maken hebben met beveiligingen op de website. Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].

Vergeet niet om je bestelnummer en de kortingscode te vermelden in je e-mail. Wij zullen de code voor je controleren en bij geldigheid verwerken op je bestelling en verrekenen met je bestelbedrag.

Veilige betaalomgeving

De website van Fietsenstunt is optimaal beveiligd door middel van een beveiligde verbinding. Dat wil zeggen dat de gegevens die u via onze website naar ons verstuurt niet door anderen ingezien kunnen worden. 

Wat is een SSL-verbinding?

Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server en bezoeker. Een SSL-verbinding kunt u eenvoudig herkennen aan de url https://fietsen, er wordt een extra 's' achter "http" toegevoegd en het slotje achter de adresbalk.

 

Bezorgen & Afhalen

Wat zijn de bezorgkosten?

Alle fietsen bezorgen wij gratis aan huis of bij één van onze afhaalpunten in Nederland en België. 

Voor bestellingen onder de €50,- brengen wij € 6,95 bezorgkosten in rekening. Bij aankoop van meerdere accessoires betaal je slechts één keer bezorgkosten. Bij een bestelling van meer dan €50,- aan accessoires wordt je bestelling gratis verzonden.

 

Levertijden bezorging

Levertijd fietsen

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u binnen 1 a 2 werkdagen de informatie over de voorraadstatus van uw bestelling. Indien uw bestelling op voorraad is en uw betaling is verwerkt, streven wij ernaar de bestelling binnen twee werkdagen over te dragen aan onze logistieke partner. Zij streven er naar de fiets binnen 5 werkdagen te bezorgen en nemen vooraf contact met u op over de geplande leverdag. De avond voor de levering ontvangt u van de vervoerder een e-mail met een tijdsindicatie hoelaat de fiets gebracht wordt. U hoeft dus niet de hele dag thuis te zijn.

 

Afhalen in een van onze winkels

Het voordeel van zelf afhalen in een van onze winkels, is dat de fiets ook naar uw persoonlijke wensen wordt afgesteld. Denk hierbij aan zadel en stuur hoogte. U gaat weg met een perfect op maat afgestelde fiets. Tijdens het bestellen kunt u aangeven of u de bestelling zelf wilt afhalen of dat u de bestelling wilt laten bezorgen. Onze winkels zijn gevestigd in Hoorn, Wervershoof en Wieringerwerf. Nadat u een bestelling heeft geplaatst op de website, sturen wij u een e-mail wanneer de fiets of de bestelling voor u klaar staat. Indien u een fiets heeft besteld en deze komt afhalen, staat deze rijklaar voor u afgemonteerd. U kunt er meteen op fietsen of hem achter op een fietsdrager plaatsen. Fietsdragers en kinderfietsen tot en met wielmaat 20 inch worden fabrieksklaar in doos afgeleverd. Het afhalen van een fiets in een van onze winkels is uiteraard gratis. 

Productinspectie & Testrit

Het grote voordeel van afhalen in de winkels is dat u ter plaatste het product kunt inspecteren. Productvragen kunnen worden beantwoord door onze ervaren winkelmedewerkers. Mochten er dus nog dingen zijn die niet volledig naar uw wens zijn, dan kunnen deze ter plekke worden gemaakt of aangepast. Tevens kunt u bij het afhalen direct een testrit maken om uw gekochte fiets meteen aan een goede test te onderwerpen.

Afmontage op maat

Een ander voordeel bij het afhalen van de fiets in onze winkels is dat, onze ervaren monteurs, voor u ook direct het stuur en het zadel op de juiste hoogte kunnen afmonteren. Dit is afhankelijk van uw lengte, bij bezorging wordt hier altijd de standaard afstelling aangehouden, bij afhalen in de winkels kunnen deze onderdelen op uw specifieke lengte worden afgesteld.

Afhalen bij een afhaalpunt

Bij Fietsenstunt kunt u de fiets ook gratis afhalen. U kunt de fiets afhalen bij 1 van de 21 afhaalpunten, deze afhaalpunten vindt u in alle drie de landen van de Benelux. In verband met de kwaliteit van levering, worden de fietsen van Batavus, Sparta en Loekie uitsluitend bij u thuis bezorgd of kunt u deze afhalen in een van onze drie fysieke fietsenwinkels. Losse accessoires kunnen niet bij de afhaalpunten worden opgehaald. 

Wanneer u besluit om de fiets (gratis) af te halen bij een afhaalpunt, bijvoorbeeld omdat deze dichtbij uw huis is, dan dient u met de volgende punten rekening te houden. Betalen bij het afhaalpunt kan contant of via de pin. Betaling via een pintransactie geniet onze voorkeur. De fiets wordt door de baliemedewerker niet op maat afgesteld. Wij houden hier altijd de standaard afstellingen aan. Tijdens het bestellen kunt u aangeven of u de bestelling zelf wilt afhalen, of dat u de bestelling wilt laten bezorgen. Nadat u een bestelling heeft geplaatst op de website, sturen wij u een e-mail wanneer de fiets of de bestelling voor u klaar staat. Indien u een fiets heeft besteld en deze komt afhalen, staat deze rijklaar voor u afgemonteerd. U kunt er meteen op fietsen of hem achter op een fietsdrager plaatsen. Fietsendragers en kinderfietsen tot en met wielmaat 20 inch worden fabrieksklaar in doos afgeleverd. 

Waar vindt u onze afhaalpunten in Nederland?

  • Fietsenstunt.nl - Almere
  • Fietsenstunt.nl - Assen
  • Fietsenstunt.nl - Bergen op Zoom
  • Fietsenstunt.nl - Dordrecht
  • Fietsenstunt.nl - Enschede
  • Fietsenstunt.nl - Dordrecht
  • Fietsenstunt.nl - Geldermalsen
  • Fietsenstunt.nl - Haarlem
  • Fietsenstunt.nl - Helvoirt
  • Fietsenstunt.nl - Houten
  • Fietsenstunt.nl - Noordhorn
  • Fietsenstunt.nl - Weert
  • Fietsenstunt.nl - Zoetermeer

Waar vindt u onze afhaalpunten in België?

  • Fietsenstunt.nl - Brussel
  • Fietsenstunt.nl - Deinze
  • Fietsenstunt.nl - Ham
  • Fietsenstunt.nl - Werbomont

Waar vindt u ons afhaalpunt in Luxemburg?

  • Fietsenstunt.nl - Ehlerlange

Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

Een goed afgemonteerde fiets zorgt voor vele jaren rijplezier, daarom maakt Fietsenstunt de gehele fiets volledig rijklaar. Het rijklaar maken van een fiets wordt vaak onderschat, maar het is uiteraard zeer belangrijk dat o.a. de pedalen en het stuur vakkundig zijn gemonteerd. Hiervoor zijn dan ook speciale gereedschappen nodig. Bij Fietsenstunt ontvang je de fiets* met gemonteerde pedalen en het stuur recht en eventuele bijbestelde accessoires worden gratis gemonteerd.

De fiets wordt door onze vakkundige monteurs rijklaar gemaakt en getest om er zeker van te zijn dat alles 100% in orde is. Als de fiets in orde bevonden is, pakken wij de fiets zorgvuldig in en versturen we deze naar het opgegeven adres. De fiets wordt niet in een grote doos bij u bezorgd, maar in zogenaamd rijkarton. Dit heeft als voordeel dat de fiets rollend aan huis wordt bezorgd zodat je direct veilig kunt gaan fietsen!

Let op: Bij kinderfietsen tot en met wielmaat 26 inch heb je zelf de keuze hoe de kinderfiets afgeleverd mag worden. Je kunt kiezen om deze fabrieksklaar (85%) in doos te laten afleveren, of je kunt de kinderfiets door ons 100% laten afmonteren. Onze monteurs zetten de kinderfiets dan helemaal in elkaar en deze is dan meteen klaar voor gebruik. Hiervoor geldt een toeslag van € 39,95. Je maakt de keuze tijdens het bestellen van de kinderfiets. Uitgezonderd Volare fietsen, deze worden altijd in doos geleverd.

*Let op: racefietsen en mountainbikes worden standaard zonder pedalen geleverd. Bijbestelde pedalen worden kosteloos gemonteerd.

Bezorging wijzigen

Ander bezorgadres

Tijdens het bestellen kunt u een afwijkend factuuradres en verzendadres invullen. Mocht je het adres na het plaatsen van de bestelling toch willen wijzigen is dit geen problem. Je kunt ons hierover mailen of bellen, dan kan dit eenvoudig aangepast worden. 

Bezorgdag wijzigen

Als de geplande bezorgdag niet uitkomt kunt u dat uiterlijk twee dagen voor de geplande bezorgdag wijzigen. Wij adviseren dit telefonisch te doen.

Service & Onderhoud

Hoe maak ik een afspraak voor de werkplaats?

Om je zo goed mogelijk te helpen raden wij aan vooraf een afspraak te maken. Op deze manier hoef je nooit lang te wachten en kunnen wij eventueel onderdelen alvast bestellen. Zo hoef je je fiets zo kort mogelijk te missen. Een afspraak maken voor de werkplaats kan via de mail of telefonisch. 

 

Servicebeurt

Het is belangrijk om binnen 6 maanden na aankoop, of na 500 km een eerste controlebeurt te laten verrichten. Klachten / gebreken voortvloeiend uit het nalaten van deze controlebeurt kunnen gevolgen hebben voor het aanspraak maken op garantie

 

Plan via de mail of telefoon eenvoudig een afsrpaak voor de servicebeurt in om langs te komen in onze werkplaats. Wanneer je hebt gekozen voor een service pakket bij aanschaf van de fiets is het mogelijk om de service beurt aan huis uit te voeren. 

Servicepakketten

Met een servicepakket van Fietsenstunt.nl blijft je fiets in topconditie en kom je niet voor verrassingen te staan. Naast het Basis servicepakket wat bij ons inbegrepen is bij aankoop van een nieuwe fiets, bieden wij tevens het Plus Servicepakket en het Zorgeloos Servicepakket aan.

 

Gaat er tijdens de periode iets stuk wat te wijten is aan een productiefout? Dat lossen wij voor je op. Let wel op dat slijtageonderdelen zoals b.v. banden en remblokken niet onder garantie vallen. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je nieuwe fiets, mits je wel jaarlijks onderhoud laat uitvoeren. Met een verlengde garantieverzekering van Cargarantie kan je die zelfs aanvullen tot 5 jaar.

 

Wij adviseren om binnen 6 maanden na aankoop, of na 500 km een eerste controlebeurt te laten uitvoeren. Klachten en/of gebreken voortvloeiend uit het nalaten van deze controlebeurt kunnen gevolgen hebben voor het aanspraak maken op garantie. Wij adviseren ook altijd de garantie voorwaarden te raadplegen op de website van de fabrikant.

 

Heb je al een fiets gekocht maar nog geen servicepakket? Geen probleem, je kunt tot een halfjaar na aankoop je servicepakket alsnog aanschaffen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of de winkel van aankoop.

 

Basis Servicepakket (Inbegrepen)

Plus Servicepakket (+ €79,-)

Zorgeloos Servicepakket (+€159,-)

 

Wanneer ontvang ik service aan huis?

Een goed onderhouden fiets is veilig, betrouwbaar en fietst comfortabeler. Voor onderhoud moest u vroeger naar de fietsenmaker, maar dat hoeft niet meer. Wij besparen u dit tijdrovende karwei. Onze service monteurs komen met de mobiele werkplaats voor fietsreparatie en -onderhoud naar u toe wanneer u heeft gekozen voor een van onze service pakketten. 

 

Let op: sommige (technische) reparaties zijn te groot en tijdrovend om aan huis uit te voren. In sommige gevallen zullen wij uw fiets alsnog moeten ophalen ter reparatie in onze eigen werkplaats. 

ANWB Fietsverzekering

Welke verzekeringen kan ik afsluiten?

Je kunt kiezen uit 2 basisdekkingen:

Diefstal

Je bent volledig verzekerd tegen diefstal. Wordt je fiets in de eerste drie jaar gestolen, dan krijgt je kosteloos direct een nieuwe fiets. Hetzelfde merk en type, ook bij prijsstijgingen. Let op: gebruik altijd een ART goedgekeurd slot, met 2 sterren.

Diefstal & BeschadigingPlus

Naast diefstal ben je ook verzekerd voor beschadiging aan je fiets. Bijvoorbeeld door een val of een aanrijding, dan wordt de schade aan jou vergoed. Gaat jouw fiets binnen de eerste drie jaar door aanrijding of vandalisme totaal verloren? Dan ontvang je een nieuwe fiets.

Elektrische fiets

Heb je een elektrische fiets? Dan is je accu ook meeverzekerd. Daarnaast is pechhulp onderweg ook meeverzekerd in combinatie met de dekking Beschadiging.

Hoe verloopt de premiebetaling?

Je betaalt de premie per maand. De premie wordt automatisch geïncasseerd door de ANWB. Daarom is het premiebedrag geen onderdeel van het bedrag van de bestelling. Na 12 maanden is de verzekering dagelijks opzegbaar. Wij zorgen ervoor dat de fietsverzekering pas in gaat op de dag dat je jouw nieuwe fiets in ontvangst hebt genomen. Op die manier betaal je nooit teveel. Je kunt tot 14 dagen nadat je jouw fiets in bezit hebt, je fiets alsnog verzekeren. Neem hiervoor gerust contact met ons op, dan maken wij dit graag voor je in orde.

Heb ik een eigen risico bij de ANWB fietsverzekering?

Bij de ANWB Fietsverzekering betaal je €0,- eigen risico bij diefstal van je e-bike of gewone stadsfiets. Voor mountainbikes en racefietsen geldt een eigen risico van 10% van het verzekerd bedrag bij diefstal.

Bijna alle fietssoorten hebben €25,- eigen risico bij schade. Alleen bij mountainbikes en racefietsen betaal je €50,- eigen risico.

Bij een kapotte fiets die niet meer gerepareerd kan worden (total loss) betaal je €0,- eigen risico. Voor mountainbikes en racefietsen geldt een eigen risico van 20% van het verzekerd bedrag.

Is de accu van mijn e-bike ook verzekerd?

Ja, de accu is meeverzekerd mits deze is opgenomen in het verzekerd bedrag. Dit is het totale bedrag waarvoor je de verzekering hebt afgesloten. Er moet dus wel premie voor betaald zijn

Wanneer krijg ik de polis toegestuurd?

Zodra wij jouw fiets hebben verzekerd, neemt de ANWB de aanvraag in behandeling. Zij sturen na ongeveer 10 werkdagen alle polis informatie naar het door jou opgegeven e-mailadres. Je zult de polis dus uiterlijk 10 dagen na ontvangst van de fiets ontvangen. 

Mijn fiets is gestolen, hoe maak ik gebruik van de verzekering?

Wat vervelend dat je fiets is gestolen! Wij leggen je graag uit hoe je gebruikt kunt maken van de verzekering;

1. Controleer eerst of je fiets is geruimd. In sommige gevallen is je fiets niet gestolen. Het is ook mogelijk dat jouw fiets is verwijderd door de gemeente en wordt bewaard in hun depot. Neem contact op de gemeente om dit te checken.

2. Doe aangifte bij de politie.

3. Stuur ons het proces verbaal en de 2 originele sleutels, dan nemen wij het verzekerwerk helemeaal voor je uit handen. (Vergeet niet het frame en sleutel nummer te vermelden in het proces verbaal)

4. Nadat wij goedkeuring hebben gekregen van de ANWB, kun je een nieuwe fiets uitkiezen

5. Wij zorgen er voor dat je snel weer op pad kunt!

Mijn fiets heeft schade, hoe maak ik gebruik van de verzekering?

Meld je schade zo snel mogelijk bij ons. Stuur je mail naar [email protected] met een duidelijke omschrijving van het voorval en de schade. Wij beoordelen de schade en melden deze direct aan bij de ANWB. Na akkoord zullen wij de fiets repareren zodat je snel weer op pad kunt!

Wat zijn de voorwaarden van de ANWB fietsverzekering?

De complete voorwaarden van de ANWB Fietsverzekering kan je hier downloaden.

Retourneren & Ruilen

Bedenktijd

Bedenktijd

Op alle aankopen is de wettelijke bedenktijd van 14 dagen van toepassing. De bedenktijd (of: herroepingstermijn) verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het product fysiek in bezit krijgt. Dit is het moment dat de ontvanger het pakket in handen krijgt en niet de vervoerder. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, kan je ons schriftelijk (per e-mail of per post) op de hoogte stellen dat je de aankoop wilt retourneren/herroepen. Op deze manier kan je de retour bij ons aanmelden en gaan wij met je verzoek aan de slag.

Gevolgen van de herroeping

Als je de koopovereenkomst herroept, ontvang je de betalingen die gedaan zijn retour. Dat zijn de kosten inclusief afleverkosten, tenzij je voor een bezorgmethode hebt gekozen die duurder is dan onze standaard bezorgmethode (bijvoorbeeld Rembours). Wij betalen het bedrag zo snel mogelijk aan je terug, maximaal binnen 14 dagen nadat wij de aanvraag hebben ontvangen dat je de bestelling wilt herroepen, annuleren of retourneren. Terugbetalingen van retouren vinden altijd plaats nadat het retour artikel in goede orde in ons magazijn is ontvangen.

Let op: als een deel van de bestelling wordt geretourneerd, dan worden de verzendkosten niet teruggestort.

Terugbetalingen

Wij storten het retourbedrag altijd terug op dezelfde rekening waarmee je de aankoop hebt betaald. Hiermee voorkomen we onbedoelde misverstanden en mogelijke fraude. Er worden door ons geen kosten in rekening gebracht voor terugbetalingen.

Terugbetalingen vinden altijd plaats nadat het retour artikel in goede orde in ons magazijn is ontvangen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten retour hebben ontvangen, of wanneer er aangetoond kan worden dat de producten retour zijn gestuurd naar het juiste adres.

Retourneren

Wanneer wij de aanvraag voor de herroeping hebben ontvangen, dien je de producten binnen 14 dagen naar ons terug te sturen of te overhandigen. Je bent dus op tijd als je de retour verstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De retourkosten van het terugsturen van de producten zijn voor eigen rekening. Dit geldt voor fietsen, accessoires en onderdelen. Indien je een retour zelf naar onze winkel brengt is dit uiteraard gratis. Voor het ophalen van een retourfiets brengen wij €39,95 in rekening. Voor het retourneren van een retouraccu en/of lader berekenen wij €9,95.

Retourvoorwaarden

Retourvoorwaarden

Hieronder vind je onze voorwaarden bij het retourneren van een bestelling.

Bedenktijd & terugsturen

Op alle aankopen is de wettelijke bedenktijd van 14 dagen van toepassing. De bedenktijd (of: herroepingstermijn) verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het product fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, kan je ons schriftelijk (per e-mail of per post) op de hoogte stellen dat je de aankoop wilt retourneren/herroepen. Op deze manier kan je de retour bij ons aanmelden en gaan wij met je verzoek aan de slag.

Wanneer wij de aanvraag voor de herroeping hebben ontvangen, dien je de producten binnen 14 dagen naar ons terug te sturen of te overhandigen. Je bent dus op tijd als je de retour verstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Retourkosten

De retourkosten van het terugsturen van de producten zijn voor eigen rekening. Dit geldt voor fietsen, accessoires en onderdelen. Indien je een retour zelf naar onze winkel brengt is dit uiteraard gratis. Voor het ophalen van een retourfiets brengen wij €39,95 in rekening. Voor het retourneren van onderdelen of accessoires houden wij €6,95 in op het aankoopbedrag, tenzij de geretourneerde artikelen incorrect zijn geleverd.

Terugbetalen en afschrijvingen

Wanneer je het product in nieuwstaat en in de originele verpakking retourneert, dan ontvang je het volledige bedrag terug m.u.v. de retourkosten.

Voor een fiets betekent dit dat de fiets compleet (incl. lader en beide sleutels) zonder schade en met minder dan 3 kilometer op de teller retour moet komen. Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering als gevolg van het gebruik van de fiets, indien het product intensiever gebruikt is dan nodig om de fiets goed te kunnen testen. Om een goede proefrit te maken is het niet nodig om meer dan 2 kilometer te fietsen. Wanneer er toch meer dan 3 kilometer mee gereden is, zijn wij genoodzaakt een afschrijving in rekening brengen. Uiteraard omdat de fiets niet meer als nieuw verkocht kan worden. Ook wanneer het product incompleet of beschadigd retour komt, zal er een afschrijving in rekening worden gebracht.

Bij accessoires en onderdelen geldt dat de producten onbeschadigd in de originele verpakking moeten worden teruggestuurd, inclusief eventuele toebehoren.

De hoogte van de afschrijving t.o.v. de aanschafprijs wordt door onze deskundige service afdeling bepaald. De afschrijving is afhankelijk van het aantal kilometers dat op de fiets is gereden en/of de hoeveelheid schade.

Retourneren bestelling

Retourneren bestelling

Het kan voorkomen dat je een bestelling wilt retourneren. Lees daarvoor eerst goed onze retourvoorwaarden door. Hieronder vind je onze retourprocessen.

Fiets retourneren

Wanneer je een fiets wilt retourneren, dan dien je de retour aan te vragen door te mailen naar [email protected] Uiterlijk binnen 5 werkdagen wordt je retouraanvraag in behandeling genomen. Vervolgens heb je 2 keuzes: Wilt je de fiets in de winkel inleveren? Dan kan je uiteraard direct na akkoord naar de winkel komen. Hier zal je retour worden aangenomen en verwerkt. Wil je de fiets liever thuis laten ophalen? Dan wordt er na de verzonden e-mail met het retourformulier contact met je opgenomen voor een afhaal opdracht.

Retourneren in een winkel is gratis. Voor het ophalen van de bestelling houden wij €39,95 retourkosten in op het aankoopbedrag, tenzij de fiets verkeerd of beschadigd is geleverd.

Accessoires of onderdelen retourneren

Om een order te retourneren met alleen accessoires of onderdelen mail je het verzoek o.v.v. het bestelnummer naar [email protected] Uiterlijk binnen 5 werkdagen wordt je retouraanvraag in behandeling genomen. Vervolgens heb je 2 keuzes: Wil je de order in de winkel inleveren? Dan kan je uiteraard direct na akkoord naar de winkel komen. Hier zal je retour worden aangenomen en verwerkt. Wilt je de order naar ons terugsturen? Dan kan je hiervoor het retourformulier gebruiken wat wij je per e-mail toesturen.

Retourneren in de winkel is uiteraard gratis. Voor het verzenden van je order houden wij €6,95 retourkosten in op het aankoopbedrag, tenzij de geretourneerde artikelen verkeerd of beschadigd zijn geleverd.

Ruilen bestelling

Ruilen van een bestelling

Soms kan het voorkomen dat de bestelde fiets niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Hij is bijvoorbeeld te groot of te klein. Wanneer je om één van deze redenen je bestelling wilt omruilen voor een andere fiets, dan is het belangrijk om de retourvoorwaarden goed door te lezen.

Fiets omruilen

Wanneer je een fiets wilt ruilen, dan dien je de omruiling altijd aan te vragen door te mailen naar [email protected] en aan te geven welke vervangende fiets je zou willen hebben. Vervolgens heb je 2 keuzes:

Wil je de fiets omruilen in de winkel?

Dan kan je uiteraard met de fiets naar de winkel komen. Hier zal de retour fiets worden aangenomen en de vervangende fiets voor je worden besteld.

Wil je de fiets laten ophalen?

Dan wordt er na de verzonden e-mail met het retourformulier contact met je opgenomen voor een afhaalopdracht. Wanneer de fiets retour is ontvangen, zal de bestelling met de nieuwe fiets worden verwerkt.

Retourkosten

De retourkosten van het terugsturen van de producten zijn voor eigen rekening. Dit geldt voor fietsen, accessoires en onderdelen. Indien je een retour zelf naar onze winkel brengt is dit uiteraard gratis. Voor het ophalen van een retourfiets brengen wij €39,95 in rekening. Voor het retourneren van onderdelen of accessoires houden wij €6,95 in op het aankoopbedrag, tenzij de geretourneerde artikelen incorrect zijn geleverd.

 

Terugbetalingen

Terugbetalingen

Wanneer wij je een bedrag gaan terugbetalen, bijvoorbeeld bij een annulering of een retour van een product, storten wij het retourbedrag altijd terug op dezelfde rekening waarmee je de aankoop hebt betaald. Hiermee voorkomen we onbedoelde misverstanden en mogelijke fraude. Er worden door ons geen kosten in rekening gebracht voor terugbetalingen.

Terugbetalingen vinden altijd plaats nadat het retour artikel in goede orde in ons magazijn is ontvangen. Na ontvangst van de geretourneerde producten heeft onze administratie doorgaans een paar dagen nodig om de terugbetaling in orde te maken. Wanneer wij de terugbetaling verwerken zal het bedrag doorgaans binnen 5-7 werkdagen op de rekening staan. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode kan dit soms iets langer duren. 

Heb je de bestelling betaald met creditcard? Houd er dan rekening mee dat het afhankelijk is van de creditcardmaatschappij hoelang het duurt voor de terugbetaling is verwerkt. Dit kan namelijk langer duren dan gewoonlijk.

 

Bestelling is defect/beschadigd

Bestelling is defect/beschadigd

Wanneer je nieuwe fiets of accessoire geleverd wordt, dan is het natuurlijk vervelend als blijkt dat het artikel defect of beschadigd is. Dit kan soms gebeuren en lossen wij uiteraard ook voor je op. Wat moet je doen als je bestelling defect, beschadigd of incompleet is?

Is je bestelling beschadigd? Stuur dan binnen 48 uur na ontvangst een foto per e-mail naar [email protected] waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Wij vragen in dit geval om zo volledig mogelijk te zijn in de toelichting m.b.t. het defect of de beschadiging. Wij beoordelen de schade en komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing. Wanneer je fiets, onderdeel of accessoire incompleet is geleverd, neem ook dan contact met ons op en laat weten wat er niet in orde is.